Mui Ne - Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van DidiFelicia - WaarBenJij.nu Mui Ne - Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van DidiFelicia - WaarBenJij.nu

Mui Ne - Hoi An

Door: Felicia

08 November 2014 | Vietnam, Hoi An

Donderdag 6 november een lekker rustig dagje Mui Ne gehad. Het is heerlijk vertoeven in onze accomodatie Joe's cafe & garden resort. Lekker ontbeten aan zee waar het geluid van de golven zo heerlijk rustgevend is. Toeristen wandelen lekker langs het strand en af en toe loopt er een Vietnamese langs met fruit om te verkopen.

Vanaf ons hotel ongeveer 2 km gelopen in de hitte (33 graden) richting het dorpje Mui Ne, maar uiteindelijk toch nog een taxi gepakt voor de laatste 5 km! In het dorpje zelf zie je alle mooie gekleurde vissersboten liggen voor de kust. Langs de kant van de weg zijn er veel eetstalletjes te vinden en fietsen de kinderen in hun uniform naar school.

De volgende dag om 12 uur uitgecheckt en per taxi (ongeveer in een half uur) naar het treinstation Muong Man gereden. In de middle of nowhere! Aangezien we de enige westerse mensen hier zijn vinden ze ons maar erg interessant. Om half 4 kwam onze trein dan aan. Wij naar onze coupe. ...en wat blijkt: we hebben allebei het bovenste bed (3 hoog) !!! Daar kom ik dus echt niet bovenin....wat nu?! Naar een medewerker en met handen en voeten proberen uit te leggen dat we graag een bed op level 1 of 2 willen hebben. Uiteindelijk 2 zit/slaapstoelen gekregen. Dit was beter! Alleen na 15 uur zitten ben je best gaar...!

Vandaag, zaterdag 8 november, om half 7 aangekomen in Da Nang. Daar werden we opgewacht op de door ons hotel verzorgde taxi naar Hoi An.

Aangekomen in Flowergarden Homestay kregen we meteen ontbijt en konden we een uurtje later in onze ge-upgrade kamer (bij boeking vermeld dat het een honeymoon is. Niet echt hè! Voordat er roddels komen haha). Maar daardoor wel een mooiere kamer gekregen (grote kamer met mooie badkamer, vers fruit en thee en van handdoeken gemaakte zwanen).

Echt een aanrader deze homestay. Zeer vriendelijk personeel die heel goed Engels kunnen. Daarbij werden we meteen uitgenodigd om vanavond met 8 andere gasten een avondmaal te nuttigen met de familie. We hebben echt heerlijk gegeten van alle Vietnamese lekkernijen!

Vanmiddag en vanavond zijn we het oude centrum van Hoi An ingelopen. Dit centrum is alleen voor voetgangers en fietsers. Wat een mooie stad. Met mooie kleine huisjes van hout met gekleurde lampionnen in de straat en diverse tempeltjes. Ook op het toerisme hebben ze goed ingespeeld. Veel winkeltjes maar ook veel kleermakers. Je kunt hier voor niet veel geld een pak of jurk of wat je maar wilt op maat laten maken.

Voor vandaag laat ik het hier even bij. Tot snel!

• 08 November 2014 - 17:05

Liesbeth Willems:

Wat een prachtig reisverslag ik reis in mijn beleving met jullie mee.
    Ben benieuwd naar het verloop van de tocht geniet verder doegie.