Ho Chi Minh - Phan Thiet - Mui Ne - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van DidiFelicia - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh - Phan Thiet - Mui Ne - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van DidiFelicia - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh - Phan Thiet - Mui Ne

Door: Felicia

Blijf op de hoogte en volg

05 November 2014 | Vietnam, Mui Ne

Dinsdag 4 november zijn we om 8 uur vertrokken met een slaapbus naar Phan Thiet. Een afstand van 200 km, maar een reisduur van 6 uur! De slaapbus is ideaal. Je kunt heerlijk languit liggen en relaxen en ondertussen kun je genieten van de omgeving. Het verkeer is hier echt chaotisch te noemen! Zoals de scooterrijders zich hier door het verkeer murwen, zo gevaarlijk rijden hier de buschauffeurs. Links en rechts inhalen, om de minuut tuterend en scooterrijders van de weg rijden. Het is hier heel normaal.

Wij moesten in Phan Thiet uitstappen. Een plaatsje voor Mui Ne. Uiteindelijk stopte de bus in Mui Ne en konden we een taxi terug nemen!! Didi had bijna een Vietnamees op zijn neus geslagen haha. De chauffeur gaf aan dat hij2 x Phan Thiet had omgeroepen. Echt niet dus,want we waren niet de enigen die boos waren. De busreis kostte ons namelijk 330.000 Vietnamese Dong (ongeveer EUR 13,00) en de taxi terug naar Phan Thiet (ong. 10 km) kostte ons nog eens 230.000 Vietnamese Dong. Nog niet veel al met al, maar staat niet echt in verhouding.... Zo verdienen ze wel heel makkelijk het geld.

Vol goede moed naar het hotel, Dai Trang Hotel. Een 2 sterren hotelletje. Eigenlijk 1 ster.... een kamer zonder ramen en een tikkende airco en keiharde karaoke muziek tot diep in de nacht. Pff was geen lekker nachtje en dagje... Phan Thiet zelf stelde nl ook niet veel voor. Geen eettentjes, dus toen ook maar bij de Lotterie (soort McDonalds) gegeten.

Uiteindelijk vanochtend om 9 uur een taxi gepakt naar Mui Ne, want waar we gisteren gedropt werden met de bus zag het er wel erg gezellig uit. Uiteindelijk uitgekomen bij Joe's Cafe & Garden Resort. Echt een aanrader! Wat een gezellige sfeer. Grote paarse loungenbanken, een gezellige bar, aan het strand en een kamer met een balkon met uitzicht op zee. We kunnen relaxen!

Vandaag lekker door Mui Ne gestruint, ergens wat gegeten en gedronken en vanavond bij ons hotel heerlijk gegeten met op de achtergrond live muziek. Veel backpackers hier in Mui Ne. Erg gezellige sfeer. Een aanrader!

Morgen nog een dag relaxen in Mui Ne en donderdagmiddag met de trein naar Da Nang (halverwege Vietnam). De trein gaat om 15.30 uur en we komen de volgende ochtend om 08.00 uur aan in Da Nang. We hebben een slaapcoupe geboekt voor omgerekend zo'n EUR 65,00 met z'n tweetjes.

We proberen zo nog foto's te uploaden, maar ik weet niet of het gaat lukken. Met onze mobiel lukt het niet, dus proberen we het nu even in een internetcafe.

Tot snel allemaal!

  • 06 November 2014 - 19:16

    Maud:

    Lieve mama en Didi,
    ik vind het leuk dat jullie het daar zo leuk hebben.
    Ik mis jullie wel heel erg hoor!
    Ik was vandaag ziek...ik had hele erge hoofdpijn en buikpijn.
    Toen ik bij opa en oma aan kwam moest ik overgeven.
    Nu gaat het weer wat beter.
    Morgen hebben we schoolontbijt op school.
    We hadden eigelijk vandaag en morgen een rekentoets.
    Toen ik vandaag ziek was toen heb ik lekker met Ily gechat.
    Want Ily was ook ziek.
    Ik hoop dat ik morgen weer beter ben, want dan kan ik morgen na school naar het kinderfeestje van Lou!!
    Nog veel plezier daar!!!
    Ik hoop tot snel!
    Dikke kus en knuffel van Maud xxx.

  • 06 November 2014 - 19:19

    Maud:

    Maud slaapt vannacht bij omns

  • 07 November 2014 - 00:59

    :

    Hallo lieverd van me!!

    Wij missen jou ook heel erg, maar het is fijn om je af en toe een berichtje te kunnen sturen en te krijgen via Telegram!

    Ik hoop dat je je snel beter voelt zodat je naar het feestje van Lou kan want daar heb je je zo op verheugd!

    Laat je maar lekker vertroetelen door opa en oma en snel beter worden hoor.

    Dikke knuffel en veel liefs van ons
    xxxxxxxxxxxxxx

  • 07 November 2014 - 19:57

    Maud:

    Hallo lieve mama van me!!
    Gelukkig was ik vandaag weer helemaal beter!
    Het kinderfeestje van Lou was echt super leuk!
    We gingen sieraden maken.
    Ik ben heel blij wat ik heb gemaakt.
    Ik heb hangertjes oorbellen gemaakt en drie armbanden aan elkaar
    vast met een heel mooi lintje.
    Ik stuur morgen als ik thuis ben wel even een foto van de mooie
    sieraden die ik heb gemaakt via Telegram!


    Love you mom!!
    Een hele dikke kus en knuffel van mij
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 07 November 2014 - 19:57

    Maud:

    Maud slaapt vannacht bij ons

  • 08 November 2014 - 03:10

    :

    Hoi lieve schat van me.

    Ik ben blij dat je weer beter bent!! En dat het leuk was op Lou d'r kinderfeestje. Ik ben erg benieuwd naar de foto. Veel plezier op musicalles vandaag en tot snel schatje.

    Love you 2 xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Mui Ne

Actief sinds 03 Juli 2014
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 2329

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 23 November 2014

Vietnam

Landen bezocht: