Hoi An - Hue - Hoi An - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van DidiFelicia - WaarBenJij.nu Hoi An - Hue - Hoi An - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van DidiFelicia - WaarBenJij.nu

Hoi An - Hue - Hoi An

Door: Felicia

12 November 2014 | Vietnam, Da Nang

Zondag 9 november zijn we 's ochtends met een tour naar My Son gegaan. Een tempelcomplex van het Champa rijk dat op de UNESCO wereld erfgoed lijst staat. Echt prachtig! Onze tourguide (een Vietnamees met een uitstekend Engels accent) vertelde het allemaal heel levendig. Over o.a. de Vietnamoorlog, die ook invloed heeft gehad op de tempels van My Son. De Amerikanen dachten dat daar de Vietcong zat en heeft veel Bob's daarop afgevuurd waardoor er een aantal tempels zijn verwoest en nu worden gerenoveerd. Een oorlog die onnodig was en teveel levens heeft geëist....

Na My Son gingen we op een boot terug richting Hoi An. Onderweg een lunch gekregen en een klein dorpje bezocht waar allerlei handwerk te zien was. Van vissersboten tot de rieten placemat en van houten beeldjes tot sieraden. Heel leuk om te zien hoe ze dat allemaal maken wat in de winkeltjes in Hoi An te vinden is.

Maandag 11 november in de ochtend met de bus naar Hue. Een rit van 4 uur. Ook hier weer een goed hotel voor maar 14 euro per kamer inclusief ontbijt. 'S middags meteen per bootje de Parfumrivier opgegaan. Een hele brede rivier dwars door de stad heen. Na een half uurtje aangelegd om naar een pagode te kijken. Wat prachtig die hoge pagode met daarachter een gebedstempel is waar een monnik aan het bidden was. We werden er helemaal rustig van.

Daarna weer in de boot (privebootje) met een Vietnamese man en vrouw waar de boot van is. Zij vertelde dat ze 40 jaar is en 4 kinderen heeft waarvan de oudste 25!! Toen vroeg ze hoe oud wij zijn.....uhhhhhh. ....Didi had dus mijn vader kunnen zijn. Haha.

Vervolgens afgezet bij de Citadel. Het oude keizerlijke onderkomen. Binnenin de citadel is weer de verboden purperen stad gebouwd (afgeleid van de verboden stad in Beijing) waar de keizer met zijn familie woonde. Mooi om te zien maar we hadden er meer van verwacht. Meer kledij etc. Er werd ook veel gerestaureerd waardoor niet alles toegankelijk was.

'S avonds heerlijk op straat gegeten. Op straat staan overal kleine plastic (bijna kinder) plastic stoeltjes en tafeltjes waar je kunt zitten. Ze hebben er vaak ook maar 1 gerecht. Voor ons werd het noodlesoep. En een grote ronde bak vol! Heerlijk! Met drinken erbij was het euro 3,50. Samen!

Volgende dag nog even de stad rondgelopen en vervolgens om half 2 de bus terug genomen naar Hoi An. Want die stad is echt geweldig. Dus weer terug naar Flowergarden Homestay.

Vandaag een ochtend strand gehad en vanmiddag op de fiets door Hoi An. Echt super leuk maar ook een uitdaging weer met al die scooters die links en rechts langs je op schieten. Net terug van eten op een boot met live muziek van een man op gitaar. En overal zijn weer de mooie gekleurde lampionnen te zien. Zo mooi!

Morgen vliegen we van Da Nang (half uurtje rijden van Hoi An) naar Hanoi. Vlucht met Jetstar voor 37 euro per persoon en de vluchtduur is 1 uur en 15 minuten. Aangezien we niet meer (voor bijna hetzelfde geld) 15 uur in de trein willen zitten, hebben we hiervoor gekozen.

Tot snel allemaal! Liefs van ons.

• 12 November 2014 - 21:39

Liesbeth Willems:

Heel veel liefs terug xxx ook van marcel aan zijn vriend. Wat een avontuur! Prachtig

• 13 November 2014 - 12:57

Frank En Cora:

Fantastisch wat jullie daar allemaal mee maken.geniet ervan samen en zijn benieuwd naar jullie foto's.

Gr frank en cora

• 15 November 2014 - 17:11

Ma/pa:

Maud is gezond met Marcel naar de Lindeberg gagaan!
    Gisterenavond drie kwart van haar uitzending gekeken.
    Mijn voetbal is er zowat bij ingeschoten.
    Vanavond gaan zaterdag hebben we een diner met MGZ in de Klok in Haaleren.
    Morgen, zondag gaan we naar Nederland Letland.
    Nog hartelijk bedankt voor de kaarten!
    Blijf gezond