Amsterdam - Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van DidiFelicia - WaarBenJij.nu Amsterdam - Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van DidiFelicia - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Ho Chi Minh City

03 November 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Zaterdag ochtend om half 9 vanaf huis vertrokken naar Schiphol. Pap en mam waren zo lief om ons weg te brengen.

Om 12.15 uur gingen we dan de lucht in met Malaysia Airlines, MH19, op weg naar Kuala Lumpur. Goede vlucht gehad. Alleen de service van MH vond ik echt een stuk minder dan een aantal jaren geleden. Niet vriendelijk, 6 uur lang geen stewardess gezien en dus ook geen drinken gekregen. Ook de warme handdoekjes mistten we. Erg jammer.

Om 07.45 uur geland op KL airport en om 09.15 uur weer verder met MH naar Ho Chi Minh City. De luchthaven ligt tegen de stad aan, dus bij het aan komen vliegen ga je echt vlak over de huizen heen. Mooi gezicht.

Bij de douane natuurlijk weer de verkeerde rij gekozen... Ons mannetje had er niet zo'n zin in! Uiteindelijk na een uurtje een taxi gepakt voor 300.000 Vietnamese Dong (ongeveer 10 euro).

Om 11.00 uur ingecheckt in het Bizu hotel in District 1 van Ho Chi Minh. Een aanrader! 2 sterren. Eenvoudige kamer maar netjes en inclusief ontbijt (heel eenvoudig) voor € 19,00 per kamer per nacht. En we zitten midden in de bedrijvigheid. 'S avonds is het geweldig vertoeven in de straat. Lekker eten en gezellige barretjes.

Na het inchecken zijn we gelijk de stad gaan verkennen (te voet). Wat een inmense stad!! 13 miljoen inwoners en 8 miljoen scooters. Voor het stoplicht staan de scooterrijders in 10 rijen dik te wachten. En als het licht op groen springt dan is het een chaos. Links en rechts halen ze elkaar in, ze toeteren zo'n 100 keer per dag en rijden tegen het verkeer in. Ze hebben hier zebrapaden maar het is een heel avontuur om over te steken!

We zijn naar het War museum geweest. Echt heel indrukwekkend. Foto's van hoe de Amerikanen de Vietcong martelden en hoe ze chemicaliën gebruikten en nog meer zwaar geschut. Vreselijk. We waren er stil van...

Om dit alles even te vergeten zijn we lekker gaan eten 's avonds en zijn om 21.00 uur al naar bed gegaan. In het vliegtuig niet geslapen dus al met al waren we dik 32 uur al op.

Vandaag (maandag 3 november) zijn we om 8 uur op excursie gegaan naar de Cu Chi tunnels. De tunnels die de Vietcong gebruikten inde oorlog. Ook weer indrukwekkend en te zien hoe het er vroeger uit zag. Didi is wel de tunnels in geweest maar ik zelf vond het te smal en donker.

'S middags waren we weer terug in de stad en kwam de regen met bakken uit de hemel. Zo hard dat de straten vol water stonden en ik met de schoenen in de hand door het water ben gelopen naar het hotel. En de kakkerlakken kwamen als mieren uit de riolen om een droog plekje te scoren haha.

Vanavond weer lekker eten en een terrasje pakken en morgenvroeg om 07.30 uur gaan we met de bus naar Phan Thiet. Een vissersplaatsen aan de kust op 5 uur rijden. Kosten voor dit ritje: 6 euro per persoon.

• 03 November 2014 - 10:53

Cor:

mooi verhaal ik dacht dat jij die vietcongtunnel wel in zou gaan.zelfs ik ben er in geweest!!!

• 03 November 2014 - 11:04

Ik kreeg het er al benauwd van toen ik de tunnel zag. Maar wel goed van jou! Top.

• 03 November 2014 - 13:22

Carlijn:

Leuk om jullie te volgen!

• 03 November 2014 - 16:31

Liesbeth Willems:

Prachtig hoe je alles omschrijft. Heb het gevoel erbij te zijn. Xxx

• 04 November 2014 - 17:32

Pa En Ma:

Ik ben blij dat ik jullie nu heb gevonden (Bij Cor R ging dat wat vlotter!)
    De gegevens die ik verstuurd heb, kan je daar wat mee?
    Geniet met volle teugen! Groetjes

• 04 November 2014 - 19:39

Ja pap, Dank je wel voor de gegevens. En we zijn zeker aan het genieten! Foto's up laden lukt ons nog even niet op deze site. Ik hoop snel! Liefs van ons

• 06 November 2014 - 19:27

C.hendriks:

Groetjes ma en Pa
    Maud heeft daaenet gereageerd, heb je dit omtvangen?